FANDOM

Хьярмендакіль I
Hyarmendacil I (Ciryaher)
"Хьярмендакіль перед переможеними"

Ім'я:

Хьярмендакіль I

Інші імена:

Кирьяхер

Титул:

Морський Король
(15-й король Гондору)

Держава:

Гондор

Роки життя:

889-1149 роки (250 років)

Раса:

Людина

Стать:

Чоловік

Сім'я:

Дід — Еарніль I
Батько — Кирьянділь
Син — Атанатар II

Культура:

Нуменорці

Хьярмендакіль I або Кирьяхер — 15-й король Гондору та четвертий і останній король, що носив титул "Морського Короля".

Біографія

Кирьяхер народився в 899-му році в сім'ї Кирьянділя — сина племінника короля Фаластура. Після смерті батька в битві при Харадвайті, Кирьяхер вступив на престол.

Вирішивши помститися, Кирьяхер зібрав значні війська і дочекавшись зручного моменту, підійшов морем і суходолом до обложеного Умбара. Розбивши харадрім, котрих вели чорні нуменорці, Кирьяхер захопив прибережні землі на південь від гирла Андуїну і до кордонів Ближнього Харада. Королі Харада були змушені визнати владу Гондору, а їхні сини були заручниками при дворі короля.

Повернувшись з перемогою, Кирьяхер здобув величезну славу і взяв собі ім'я Хьярмендакіль («Підкорювач Півдня»). При ньому Гондор досяг вершини своєї могутності і простягався з півночі на південь від полів Келебранта і південного краю Лихолісся[1] до Умбару, а із заходу на схід — від річки Гватло до моря Рун.

Помер Хьярмендакіль I у 1149-му році. Його син, який посів престол після смерті батька, любив легке життя, і не робив нічого, для розвитку держави.

Етимологія

З мови квенья ім'я Хьярмендакіль перекладається як "Переможець Півдня", від Хьярмен - Північ та Дакіль - переможець.

Виноски

  1. Мордор в ті роки був пустельний, а проходи в нього охороняли великі фортеці дунедайн на північних і західних перевалах гір, що вели в край Темряви. Але тоді ж з Мордора вийшла тінь і накрила Ясний Бор, і його вперше назвали Лихоліссям.

Джерела