FANDOM

Telperion

Тельперіон (Телперіон, Сільпіон, Нінквелоте) — одне з Дерев, створених на початку часів Валар Йаванною та Ніенною натомість знищених Мелькором Світильників — Іллуіна й Ормала.

Місцезнаходження Редагувати

Знаходилося на пагорбі поблизу західних воріт Валімару й освітлювало Валінор, Ельдамар і Тол-Ерессеа. Було старшим з Древ. Квіти Тельперіона сяяли сріблястим світлом. Світлоносну росу Древ Варда збирали у великі чаші — Чаші Варди.

Загибель Дерев Редагувати

Мелькор, за допомогою Унголіант, згубив Дерева і Йаванна з Ніенною не змогли зцілити їх, проте з останніх їх плодів Валар створили Сонце і Місяць. Крім того, в Тіріоні ріс пагін Тельперіона — Галатіліон, отриманий нолдор в дар від Валар, а на острові Тол-Ерессеа був посаджений відросток ГалатіліонаКелеборн. Згодом пагін Келеборн — Німлот, був посаджений в Нуменорі, а Ісільдур приніс саджанець Німлота в Середзем'я і посадив його в Гондорі.

Історія назв Редагувати

Відомо, що Тельперіон має декілька назв. Він був відомий як Сільпіон, від синдаринського слова сіль (тіль), що перекладається як «сяйво» (сяяти сріблясто-білим світлом). Також він мав назву Нінквелоте, утворену з квенійських слів нінкве — «білий» та лоте — «квітка».